Международното християнско посолство в Ерусалим (ICEJ) беше домакин на събиране в Израел за празника на шатрите, който също е известен като „Сукот“ на еврейски. ICEJ, което е основано през 1980 г., празнува този празник повече от 40 години. „Празникът на шатрите е празник на есенната жътва в библейския календар. Той също има пророческа цел, скрита в него, и това е второто пришествие на Господ Исус Христос. Така че ние сме тук и празнуваме всяка година в очакване на идването на Исус тук в Еерусалим. Това е славен празник за християните, Тялото Христово от цял свят“, обясни Дейвид Парсънс, вицепрезидент на ICEJ. Шарен Хаскел, член на парламента на Израел, приветства повече от 2000 християни, които пътуваха от цял свят за събитието и обясни защо тяхното присъствие има значение. „Еврейският народ през цялата история не е имал много приятели. Огромна радост е да видя хиляди хора, християнски лидери и вярващи, които идват тук, за да празнуват с нас – хора, които се застъпват за Израел – които носят това послание, че Израел е светлина в Близкия изток“, каза Хаскел. „Ние носим споделените юдео-християнски ценности на свобода и равенство. И за мен е важно да им покажа, че това не се приема за даденост.“ В съобщение до поклонниците Хаске отбеляза, че тяхното събиране в Ерусалим представлява пророческо изпълнение. „Пророк Захария говори за момент в бъдещето, когато всички народи ще дойдат в Ерусалим, за да празнуват празника Сукот“, каза тя. „Огледайте се сега. Ние сме живото доказателство за точността на Библията и истинността на Божието Слово.“ „Пророчеството говори за събиране на хора от всички страни, по целия свят от различни нации, от различни религии, които да празнуват тук в Ерусалим“, добави тя. „Можете да го усетите във въздуха. Можете да видите тези хора, колко е важно за тях и колко е важно за нас да изпълним това пророчество и да празнуваме заедно.“ Християните, които празнуваха празника миналата седмица, трябваше да участват в ежегодния Ерусалимски марш заедно с израелците. „Как да пропуснем да минем по улиците на Ерусалим с останалия свят?! Точно така! Хиляди поклонници от целия свят маршируваха в знак на солидарност с нацията на Израел в този специален ден Сукот“, публикува ICEJ във Facebook. Няколко поклонници споделиха, че са били благословени да празнуват празника в Ерусалим. „Това е Обетованата земя. Толкова съм щастлива, че съм тук“, каза Андреа от Боливия. „Трудно е да се опише. Това наистина е нещо, което трябва да преживееш, а да си тук лично във вечната столица на нацията е просто дълбоко“, добави Ашли от Зимбабве. Празникът приключи в неделя, когато ICEJ пътува до пустинята Негев в Южен Израел „и се срещна с приятели, които представляват местните общности, засегнати най-вече от конфликта в региона. „Това беше толкова вълнуваща церемония за признаване на помощта, която ICEJ осигурява и как световната църква може да бъде част от нея“, казаха от групата. Източник: Christian Headlines
Колко сте готови да жертвате за Христос? Към края на Своето служение Христос предупреди последователите Си да не подценяват нивото на отдаденост, което се изисква, за да бъде някой Негов ученик. За да подчертае идеята, Той сравни това посвещение с начина, по който строителят пресмята разходите, преди да започне да строи кула, и с цар, който измерва силата на армията си срещу силите на врага, преди да влезе в битка (Лука 14:25-33). Това учение беше важно, защото Исус разбираше, че последователността в посвещението е много по-трудно, когато започне да ни струва повече, отколкото бихме предпочели да платим. Христос заповяда пълна отдаденост на учениците Си. Това включваше и тяхната отдаденост към семейството, приятелите и най-вече себе си – защото знаеше, че те не могат да разберат какво ще им струва да Го следват до края. Претеглянето на тази цена беше по-малко, когато мислеха за онова, което ще трябва да платят, в сравнение с онова, което бяха готови да заплатят. Разбирането на тази разлика е също толкова важно за нас днес, както е било за Неговите ученици преди почти две хиляди години. Колко наистина сте готови да пожертвате? Много от протестите в Европа са резултат от надеждите на европейците, че войната в Украйна ще струва по-малко, отколкото трябва да плащат в момента. Поради това е по-малко вероятно техните граждани да санкционират подобен залог, ако Китай нахлуе в Тайван, а Пекин изглежда е стигнал до подобно заключение. Тъй като цената на следването на Христос в нашата култура продължава да расте, нека се поучим от техния пример. Дълго време християните в Америка имаха лукса да знаят, че истинската цена на това, което бихме могли да очакваме да платим, за да следваме Исус, едва ли ще надхвърли това, което сме готови да платим. Но тъй като обстоятелствата се променят и тази цена става по-малко сигурна, мнозина вече са започнали да се колебаят в посвещението си към Господа. И макар че е малко вероятно цената да следваш Исус да се покачи до момент, в който да ни струва живота, само Бог знае какво ще стане в крайна сметка. Така че отделете малко време днес, за да помолите Светия Дух да ви помогне да проверите по каква мярка отчитате цената на ученичеството. Поставили ли сте граници на това колко сте готови да платите, за да следвате Исус? Вашият ангажимент базиран ли е на това, което искате да струва, или на това, което Христос казва, че може да струва? Добре е да се надявате на първото, стига да сте готови да платите второто. Готови ли сте? Photo:Dreamstime Christian Headlines
Евангелски лидер убит в Нигерия Председателят на Християнската асоциация на Нигерия (CAN) в района на Сумайла, щата Кано, е починал в резултат на наранявания, които е получил по време на нападение срещу него на предния ден. Съпругата и децата му успели да избягат, но п-р Йохана Шуайбу получил множество рани с мачете по време на нападението. Заместник-председателят на CAN се е обадил в полицията, която откарала ранения пастир в болница, но п-р Йохана е починал на следващия ден. Тълпата е изгорила семейния дом на Шуайбу, помещенията на църквата „Нов живот“, където той служи като пастир, и християнското училище. Той вече е бил предупреден, че животът му е в опасност, след като млад мюсюлманин, приел християнството, е обвинен в убийството на снаха си по време на сбиване. Екстремистите погрешно решили, че Шуайбу е участвал в кръщението на мъжа. Мъжът се предал на полицейските сили (Mopol), но пастирът отишъл в съседното село, наречено Бири, за да остане за една нощ със семейството и да ги защити. На следващия ден Шуайбу се върнал в Масу, за да евакуира учениците от местното християнско училище, за чието основаване помогнал да съберат средства. Тъй като напрежението сякаш стихнало, те решили да се приберат у дома. Според „Християнска солидарност в цял свят“ (CSW), председателят на CAN „е бил популярна и вдъхновяваща фигура“. Пастир Шуайбу е бил отговорен за „набирането на средства за сондажи за християнски общности, на които е отказан достъп до осигурени от правителството водоизточници“. Нигерия е страната с най-много християни, убити заради вярата си през миналата година (ноември 2019 г.-октомври 2020 г.), на 3530, в сравнение с 1350 през 2019 г., според доклада на Световния списък за наблюдение на Open Doors за 2021 г. Източник: Morning Star News
Съдебна победа за лекар християнин Лекар-християнин, получил дисциплинарно наказание за това, че предлага да се моли за пациентите, които желаят това, беше оправдан след четиригодишна съдебна битка. Д-р Ричард Скот, който е на 62, и е от Маргейт, Кент, става известен с това, че е готов да оспори дисциплинарните мерки и задължителни условия, наложени срещу него от Националната здравна служба на Англия. Изслушването трябваше да се проведе в Центъра за изслушвания на Трибунала в Ашфорд, Кент, но делото беше уредено предварително. Адвокатите на английската здравна служба се съгласиха, че д-р Ричард Скот е свободен да се моли с пациенти в рамките на указанията на Генералния медицински съвет. По данни на организацията Christian Legal Centre, оплакванията идват, след като лекарят започнал да разговаря с пациента за вярата си в Христос след приключване на медицинския преглед и му предложил да се помоли за него. Майката на болния мъж, обаче, подала официално оплакване до Обществения медицински съвет, в което обвинява д-р Скот, че проповядва благовестието, вместо да лекува. „Аз просто споделих за вярата си в края на консултацията, и то с изричното съгласие на пациента”, обяснява докторът. „В разговора ни казах, че вярата в Исус Христос ми е помагала много пъти и затова вярвам, че може да помогне и на него. Още повече, че оплакването е подадено не от мъжа, който продължава да бъде мой пациент, а от майка му”, подчертава д-р Скот. В изявление по случая председателят на Обществения медицински съвет Нийл Диксън посочва: „Лекарите нямат право да обсъждат личните си религиозни убеждения със своите пациенти, освен ако тези убеждения не са пряко свързани с прилаганото в случая лечение.” Д-р Скот от своя страна припомня, че в дългата си практика е обсъждал вярата си с много свои пациенти и много от тях са се чувствали насърчени. По думите му, най-парадоксалното в случая е, че медицинският център, в който той работи, е известен с големия си брой християни лекари и дори носи библейското име „Витезда”. Christian Headlines
Main Pic Излязоха резултатите от преброяването в страната, което се извърши през 2021 година. Подробностите можете да проследите тук. Протестанството е второто по численост християнско вероизповедание в България, след Източното православие и трета по ред верска принадлежност след Източното православие и Мюсюлманството. Публикуваните от НСИ резултати показват следното самоопределяне на верска основа: Лицата, самоопределили се към християнско вероизповедание, са 4 219 270 или 71,5% от населението. Сред тях преобладават източноправославните християни – 4 091 780 или 97% от посочилите християнско вероизповедание.
Лицата, които са посочили протестантското вероизповедание като своя религия са 69 852 души, което съставлява 1,7% от християните в страната или 1,07% от населението на страната.
Освен това, едно сравнение с резултатите от предишни преброявания показва, че макар през последното десетилетие да има забавяне, то Протестанството запазва тенденцията си на ръст през годините.
Към католическото вероизповедание се числят 38 709 или 0,9%. Арменско апостолическо вероизповеданиеса посочили 5 002 или 0,1%
Възрастовото разпределение на лицата, самоопределили се към различните вероизповедания показва, че най-висок е относителният дял на възрастните (65+ години) при лицата, изповядващи юдейско вероизповедание – 28.6%, а най-нисък – при тези посочили „друго“ (7.0%).
Сходно с разпределението по етническа принадлежност, където най-висок е делът на лицата на възраст до 14 навършени години в категорията „не мога да определя“ – 43.7% от посочилите този отговор.
Отговорът „друго християнско“ са избрали 13 927 или 0,3% от отговорилите на въпроса.
Мюсюлманско вероизповедание са посочили 638 708 лица или 10,8%, юдейско – 1 736, а други вероизповедания изповядват 6 451 лица. Общо 305 102 (5,2%) лица са отговорили, че нямат вероизповедание, 259 235 (4,4%) са изпитали затруднения да определят своето вероизповедание, а 472 606 (8%) са отбелязали: „не желая да отговоря“. Сред самоопределилите се към ромската етническа група преобладават тези с източноправославно вероизповедание – 75 745, или 29.1%. Мюсюлманско вероизповедание е посочено от 45 817 (17.6%) от ромите, протестантско – от 32 325 (12.4%), „нямам“ вероизповедание са отбелязали 37 232 (14.3%) и „не мога да определя“ – 41 517 (15.9%) от самоопределилите се към ромската етническа група. Тук прави впечатление високия процент на неопределили верската си принадлежност. Към 7 септември 2021 г. българската етническа група обхваща 5 118 494, или 84.6% от лицата, отговорили на въпроса за етническа принадлежност. Към турската етническа група са се самоопределили 508 378, или 8.4% от отговорилите лица. Към третия по численост ромски етнос са се самоопределили 266 720, или 4.4% от отговорилите лица. Към други етнически групи са се самоопределили 79 006 души, или 1.3%. Лицата, които са посочили, че не могат да се самоопределят, са 15 746 (0.3%). Отговор „Не желая да отговоря“ са отбелязали 63 767, или 1.0% от отговорилите лица. Българският език е майчин за 5 037 607 души, или 85.3% от населението, турският – за 514 386 души, или за 8.7%, и ромският – за 227 974 души, или за 3.9% от отговорилите на въпроса. Друг майчин език са посочили 62 906 души, или 1.1%. Лицата, които са посочили, че не могат да определят майчиния си език, са 10 633 (0.2%). Отговор „Не желая да отговоря“ са отбелязали 49 602, или 0.8% от отговорилите лица.