Първите християни, които ще бъдат наказани по един наскоро променен закон в Иран, цели спирането на растежа на християнството и други религиозни групи. Те са осъдени на пет години затвор за разпространение на „пропаганда“ срещу исляма, след като отказват да се отрекат от Христос, твърдят източници. Амин Каки, Милад Гурадза и Алиреза Ноурмохамади, всички обърнати от исляма, са осъдени по член 500 от променения наказателен кодекс на Иран, който гласи, че „всяка смяна на вярата или пропаганда, които противоречат или пречат на свещения шериат (ислямски закон), ще бъдат строго наказани.“ Тримата мъже, които са членове на църквата в Иран, са информирани на 26 юни, че на всеки от тях е била дадена максималната присъда, допустима по изменения закон. Те са глобени с по 40 милиона томана (1600 долара). Друг член на църквата, на име Хамет Ашури, е бил арестуван в същия ден, с 10-месечна присъда за лишаване от свобода по обвинения в „пропаганда против режима“. Ашури също е изоставил исляма. Тримата мъже имат 20 дни да обжалват присъдата си. Ашури получава 10 дни, за да се яви в централния затвор на Карадж, за да започне да излежава своята присъда. Наред с увеличаването на годините затвор, законът позволява на държавата да отнема някои основни права, като например гласуване, за период от 15 години. Активистите на свободата на религията предупреждават, че промяната на закона, която за първи път е била предложена през 2020 г. и приета от парламента на 13 януари, може да се използва за атакуване на религиозни дисиденти и малцинствени групи. Изменението е подписано от тогавашния президент Хасан Рухани на 18 февруари и влезе в сила на 5 март. Неотдавнашното избиране на Ебрахим Раиси за президент, „изглежда показва, че Иран ще продължи да следва твърда линия, когато става въпрос за утвърждаване на ислямските ценности“, казват анализатори. Раиси и шиитски духовник, който дълги години оглавяваше съдебната власт в страната. „Историята подсказва, че не трябва да очакваме умереност или толерантност, показвани към всеки, който „се отклонява“ от ислямските революционни цели, но това не означава непременно, че християните, обърнати във вярата, ще бъдат основен фокус за преследване.“ На 11 ноември 2020, иранските агенти на разузнаването във Фардис нахлуват в домовете на тримата християни и на други вярващи. Никой не е бил арестуван по време на нападенията, но агентите иззели Библии, мобилни телефони и компютри и наредили на групата да спре всички християнски дейности. Каки, Гударзи, Ноурмохамади и другите членове на християнската група от Фардис отказали да спрат да изповядват вярата си, и на 5 май тримата християни са обвинени в съответствие с изменения закон. На всеки от тях е наредено да се явява в полицията всяка седмица в продължение на шест месеца и са пуснати под гаранция от 250 милиона (9 940 долара). Източник: Morning Star Newst Photo: Middle East Concern
Еминем изненада света с песен в прослава на Исус Рапърът Еминем предизвика дискусия в социалните медии относно личната му вяра през последните дни заради нов сингъл, в който той възхвалява Исус, рекламира Писанието и разобличава Сатана. Песента, Use This Gospel (Remix) е съвместна работа с Кание Уест, който е известен с това, че афишира вярата си в Христос с последните си албуми, за които печели множество награди. Оригиналната песен беше включена в албума на Кание от 2019 г. под заглавие „Исус е Цар“. „Държа се, но не знам дали мога да издържа още дълго; днес е денят, в който полагам цялото си доверие и вяра в Теб, Отче“, рапира Еминем в песента. По-късно той рапира: „И така, Спасителю мой, призовавам Те да ме спасиш от тези дълбини на отчаянието; така че тези демони по-добре да отстъпят; защото Той е моят пастир; Въоръжен съм с Исус, моето оръжие е молитвата.” Последните редове на песента също споменават Христос: „Библията до мен е като оръжие, дадена от Бога дар; всеки ден благодаря на Бога; затова отдавам толкова голяма почит; възхвала на Исус, винаги ще го правя.“ Изпълнението предизвика дискусии в социалните медии и основният въпрос, който мнозина задават, е: „Еминем християнин ли е?“ Relevant Magazine отбеляза, че „песента е „подходяща за следващата ви неделна служба.“… „Можете да я пуснете и на децата и даже баба ви може да я чуе! Не са необходими слушалки!“ Източник: Christian Headlines
От ежедневната рубрика на Анди Елмс “Закуска на шампиони”… www.isus-hristos.com/wp Здравейте, шампиони! Изход 4:1-5 А Моисей в отговор каза: Но, ето, те няма да ме повярват, нито да послушат думите ми, защото ще рекат: Не ти се е явил Господ. Тогава Господ му каза: Що е това в ръката ти? А той рече: Жезъл. И… (read more)
Поне 141 загинали след срутване на мост в Индия Според данни на местните власти пешеходният мост от колониалната епоха на 19-ти век над река Мачу в района на Морби в западен щат на Индия се е срутил, защото не е могъл да издържи тежестта на голямата тълпа, стояща върху него. В момента военните издирват оцелели. До момента най-малко 177 оцелели са извадени от реката, като някои са хоспитализирани в критично състояние, съобщава BBC. Загиналите са най-малко 141. „Имаше твърде много хора на моста. Едва можехме да се движим“, казва един от оцелелите, 27-годишният Сидик Баи, докато се възстановява от наранявания в местна болница. Сидик скочил във водата, когато мостът започнал да се напуква. Той споделя още, че негов приятел е бил затиснат от металното платно на моста и е починал. „Всички викаха за помощ, но един по един всички започнаха да изчезват във водата“, добавя Сидик. Мостът е бил отворен четири дни по-рано за новата година на Гуджарати, след като е бил затворен в продължение на шест месеца заради ремонт. „Рядко в живота съм изпитвал такава болка“, казва премиерът Нарендра Моди на обществено събитие в понеделник след срутването на моста. „Дълбоко съм натъжен от тази трагедия“. Според CBC изборите за правителството на щата Гуджарат са планирани да се състоят през следващите месеци. Опозиционните партии призовават за разследване на срутването, твърдейки, че мостът е бил отворен отново без разрешение за безопасност. Въпреки че твърдението не може да бъде независимо потвърдено, правителството на щата обяви създаването на специален екип за разследване на трагедията. Индия има дълга история на опасения за инфраструктурата, които често водят до значителни бедствия по нейните магистрали и мостове. Индия не е единствената страна, която наскоро е претърпяла инцидент с масови жертви. През уикенда най-малко 153 души бяха убити след блъсканица на фестивал за Хелоуин в Сеул, Южна Корея. По време на футболен мач на 1 октомври полицията в Индонезия използва сълзотворен газ, за да потуши бунт сред футболни фенове, който доведе до блъсканица, която уби 135 души. Източник: Christian Headlines
Освободена е отвлечена колумбийска монахиня Колумбийска монахиня, отвлечена през 2017 г. от ислямистки бойци в Мали, е освободена, съобщи президентството на Мали в събота. Глория Сесилия Нарваес беше отвлечена от Фронта за освобождение на Мачина, група, свързана с Ал Кайда, през февруари 2017 г. близо до границата с Буркина Фасо. „Председателството на Мали поздравява монахинята за проявената смелост. Това освобождение е съвместно постижение след четири години и осем месеца усилия на няколко разузнавателни служби“, се казва в изявление на президентството на Мали. Снимките, публикувани в Twitter, показват как Нарваес, усмихната и облечена в жълта роба и забрадка, се среща с временния президент на Мали Асими Гойта. „Благодаря на малийските власти, президента и всички държавни органи за всички усилия, които положиха, за да бъда освободена“, казва тя в коментари, излъчени по държавната телевизия. Свободата на Нарваес дойде след петиции за помощ от страна на Франция, заяви вицепрезидентът на Колумбия и външен министър Марта Лусия Рамирес. „Ние сме изключително щастливи и благодарни за този резултат“, каза Рамирес в изявление. Отвличането е доходоносен източник на пари за ислямистките групи в региона Сахел в Западна Африка, където те водят все по-агресивна политика срещу националните армии, френските сили и миротворците на ООН. Президентството не съобщава дали е платен откуп за Нарваес. Източник: Premier Christian News Photo: EPA EFE
Репресии срещу стотици членове на Божия църква в Китай На 100-годишнината от китайската комунистическа партия ККП предприе репресии срещу членове на Църквата на Всемогъщия Бог (CAG). Според списание за религиозна свобода Bitter Winter арестите на членове на CAG са надхвърлили 400 души между април и юни тази година. CAG се счита за ново религиозно движение и според Bitter Winter неговите членове се считат за опасни. Тя е и най-жестоко преследваната религиозна група в Китай. В документ, издаден от Службата за държавна сигурност в провинция Шанси, арестите са извършени в името на поддържането на обществения ред по време на честването на 100-годишнината на ККП. Под прикритието за анонимност, държавен служител в провинция Хенан коментира през Bitter Winter, че централното правителство е наредило да арестуват членовете на CAG като ключова цел при подготовката за тържеството. Най-малко 265 членове на CAG са били арестувани в провинция Хенан от средата на април до средата на юни. В друг разговор, споделен с Bitter Winter, освободена християнка, която е член на CAG, обяснява, че по време на разпита е разбрала, че някои полицаи са се маскирали като чистачи и са наблюдавали къщата ѝ в продължение на три месеца, преди да бъде арестувана. Полицията също показва екранни снимки на жени, които са били обект на наблюдение. Двама други членове на CAG са я принудили да разкрие местонахождението им. Полицията е извършила съвместни операции, за да арестува членове на CAG в град Баотоу, в автономния регион Вътрешна Монголия. В рамките на два дни, съобщава Bitter Winter, най-малко 70 членове на CAG са били арестувани в резултат на съвместните операции. От 19 до 25 май полицията в южната провинция Гуандун арестува близо 160 членове в няколко града, включително Фошан, Гуанджоу и Жухай. При друга обща операция през април са били арестувани най-малко 116 членове на CAG. Освен това от вярващите са били отнети най-малко 750 000 RMB (около 116 000 долара) църковни и лични активи. Според вътрешен представител на местната власт правителството в северната провинция Шанси е предприело обединени усилия, насочени към членовете на CAG на 15 юни, което може да продължи до края на юли. Към 26 юни са били арестувани 403 членове на CAG, включително 124 в град Чанчжи, 83 в град Люлян, 67 в град Джинчжун, 96 в град Линфен и 33 в град Датонг. Източник: Christian Headlines
Мълчанието на жените и съвременната църква В 1 Коринтяни 14:34-35 Павел ни казва: „Жените трябва да мълчат в църквите. Те нямат право да говорят, но трябва да се подчиняват, както казва законът. Ако искат да попитат за нещо, трябва да попитат собствените си съпрузи у дома; защото е позорно за жена да говори в църквата.“ Този пасаж от Писанието е бил подложен на обсъждане от дълго време поради противоречивото изявление на Павел. Този пасаж от Библията ни казва, че жените трябва да мълчат в църквите и че е позорно жена да говори в църквата. Тези думи могат да бъдат доста тревожни за много от нас, особено за тези от нас, които са жени. В тази статия ще обсъдим 1 Коринтяни 14:34-35 , неговото значение и дали се отнася за нас днес. Разбиране на контекста на женското мълчание Преди да можем правилно да разберем този пасаж от Писанието, трябва да разберем заобикалящия контекст на стиха. Най-добре е да разберем цялостния контекст, преди да извлечем заключения или значения от пасажите. В по-широкия контекст на 1 Коринтяни 14 можем да видим, че Павел говори за езици и ред в поклонението. В стиховете, водещи до 1 Коринтяни 14:34-35, Павел казва: „Двама или трима пророци трябва да говорят, а другите да претеглят внимателно казаното. И ако на някого, който седи, дойде откровение, първият говорител трябва да спре. Защото вие всички можете да пророкувате поред, така че всеки да бъде поучен и насърчен” ( 1 Коринтяни 14:29-31 ). Павел говори за езици и откровения в 1 Коринтяни 14. Следователно, когато Павел говори за жени, които мълчат в църквата, Павел има предвид жени, които говорят на езици. Павел не казва, че жените трябва да мълчат в църквата, а по-скоро той казва, че жените трябва да мълчат, когато става въпрос за говорене на езици в църквата. Има много дебати около този пасаж от Писанието, но от четенето на контекста на 1 Коринтяни 14, логичният отговор е, че Павел има предвид жените да мълчат, когато става дума за говорене на езици. За съжаление, много хора използват този пасаж извън контекста, за да призоват жените да мълчат в църквата. С този пасаж също се злоупотребява, за да накара жените да се чувстват по-низши от мъжете. Мъжете не превъзхождат жените, а жените не превъзхождат мъжете. И едните, и другите са еднакво важни и ценени в Божиите очи ( Галатяни 3:28 ). Теолозите не трябва да използват този библейски стих или който и да е друг библейски стих извън контекста, за да приспособят собствените си възгледи. Библията не е сексистка, нито насърчава мъжкото превъзходство. Бог обича всички хора еднакво, независимо дали са мъже или жени. Нито един пол не се възприема като по-висш от другия. И мъжете, и жените имат свои уникални умения и роли. Жените могат да служат във всяка църковна роля, освен като пастор ( 1 Тимотей 2:12 ). Освен като пастор, една жена може да служи във всяка роля в църквата, включително като дякониса, учител в библейско училище или мисионер. Приложение за нас днес Всъщност за жените е страхотно да говорят в църквата, да задават въпроси и да участват в служението. Жените не трябва да бъдат изтласквани встрани, нито трябва да бъдат третирани като по-низши от мъжете в църквата. Жените имат големи умения и дарби, с които могат да допринесат за местната църква. Състраданието, добротата и любовта са няколко отличителни белези на ползите от участието на жени в църквата. Често децата се чувстват по-удобно около жените в сравнение с мъжете, защото гледат на жените като на безопасно място. По същия начин, що се отнася до мисионерската работа, в страните, където ислямът е популярен, мъжете нямат право да говорят с жени. Следователно християнските жени в църквата ще бъдат единствените, които ще могат да говорят с мюсюлманските жени в много страни от ислямския свят. За съжаление, днес жените все още са гледани с пренебрежение не само в масовата култура, но и в рамките на църквата. Много хора все още обвиняват Ева за първородния грях и дори стигат до крайност да обвиняват жените за падението на човека. Библията ни казва, че Адам и Ева са присъствали, когато Сатана ги изкушава Ева ( Битие 3 ). Въпреки че може да е по-лесно да обвиним Ева за грехопадението на човека, Адам и Ева бяха еднакво виновни за причиняването на грехопадението на човека. Адам беше точно до Ева, но той не направи нищо, за да се застъпи за Ева и да откаже да яде от забранения плод. Освен това, в края на краищата, не е правилно да обвиняваме който и да е човек или който и да е пол за грехопадението на човека, защото всички сме виновни за греха ( Римляни 3:23 ). Ако сте жена като мен, призовавам ви да не позволявате на другите да ви гледат отвисоко, защото сте жена. Жените са силни и смели. Ние сме повече от способни да помагаме в работата на служението и да споделяме Евангелието с изгубените. За съжаление, поради греха, много хора гледат с пренебрежение на жените като на „слаби“, но жените всъщност са много силни. Въпреки че не ни е позволено да бъдем пастори и да ръководим църковна конгрегация, има много позиции, които можем да заемем в нашите местни църкви и служения. Когато Павел казва, че жените трябва да мълчат в църквата в 1 Коринтяни 14:34-35, той има предвид жените да мълчат, когато една жена се кани да говори на езици. Павел не говори просто за говорене в църквата. Би било в противоречие с положителния възглед, който Бог възлага на жените, да каже, че е позорно за една жена просто да говори в църква. Следователно Павел има предвид говоренето на езици – не просто говоренето по собствено желание. Защо това има значение? По този начин мълчанието на жените в църквата не се отнася за нас днес. Жените са свободни да говорят, да задават въпроси и да учат други вярващи в църквата. Единствената роля в църквата, която библейски е определена за мъжете, е пастирската; жената обаче може да изпълнява всяка друга длъжност в църквата. Жените са особено важни в църквата и не трябва да се възприемат като по-низши от мъжете. Тъй като много християни използват този библейски пасаж извън контекста, най-добре е да изучаваме и изследваме библейските пасажи сами, за да сме сигурни, че към пасажа не е добавен патриархален или политически уклон. За съжаление, много библейски пасажи са били използвани за поставяне на негативна представа за жените, включително 1 Коринтяни 14:34-35 .