Молитвени нужди (Ноември 2022)

Молитвени нужди (Ноември 2022)

ИРАН: Благодарете на Бога за освобождаването на двама християни Тази седмица благодарим на Бог за освобождаването от затвора на двама християни в Иран. Насир Навард Гол-Тапех беше освободен частично след десетгодишната си присъда в понеделник. Фариба Далир беше освободена на следващия ден. Не е известно дали освобождаването им е свързано с неотдавнашните безредици, съобщени в иранския затвор Евин, където християни са задържани заедно с политически затворници. Насир присъстваше активно сред профилите на затворниците заради вярата на Рилийз Интернешънал. Неговата история беше тази, която споделихме на нашия щанд на летните библейски конференции тази година. Така че, ако сте се молили за него, откакто сте чули историята му, благодарим ви за това: сега ние се радваме пред Господа за неговата свобода! Насир беше арестуван през 2016 г., когато офицери от иранското разузнаване нападнаха годежно парти близо до Техеран. Той беше подложен на интензивен разпит и в крайна сметка обвинен в „действие срещу националната сигурност чрез формиране и създаване на нелегална църковна организация в дома му“. Фариба беше арестувана с петима други християни през юли миналата година. Тя беше осъдена на пет години затвор за подобно „престъпление“ на „действие срещу националната сигурност чрез създаване и ръководене на евангелска християнска църква.“ Домашните църкви са незаконни в Иран и тези, които ги създават или се присъединяват към тях, често се третират като врагове на държавата. В Иран християнските църкви на етническите малцинства са разрешени, но хората от персийско говорещото мнозинство, се считат за мюсюлмани. За тях обръщането към Христос се счита за акт на предателство както срещу исляма, така и срещу държавата. Новината за освобождаването на Насер и Фариба идва в разгара на широко разпространените антиправителствени протести в Иран. Молитвени нужди и благодарности: * Благодарете на Бога за освобождаването на Насер и Фариба от затвора. * Молете се за тяхната безопасност и безопасността на всички християни в Иран. * Прославете Господ, че продължава да изгражда своята църква в Иран сред персийско-говорещото мнозинство и се молете за продължаващ растеж. * Молете се за мир и стабилност през това време на размирици и за по-голяма свобода за всички хора в Иран. * Молете се обезверяването в страни като Иран и Афганистан да доведе повече хора към спасителна вяра в Исус Христос.

Ежедневни чудеса „Велики са делата Господни, изследими от всички, които се наслаждават в тях.” (Псалм 111:2) Божиите дела са велики. Но в този текст псалмистът посочва, че само малцина посветени човеци забелязват какво е направил Бог за тях. Повечето хора не хвалят Бога, нито Му благодарят. Те никога не казват: “Велики са делата на Господа”. Макар да са заобиколени от даровете Му, те са привикнали да ги използват. Възползват се от това, което Бог им е дал, ровейки се в тях като кокошка в чувал с храна. Те казват: „Какво особено има в това, че слънцето грее, огънят топли, морето дава риба, земята произвежда зърно, кравите могат да се доят, жените раждат деца и кокошките дават яйца? Тези неща се случват ежедневно!” Според тесзи хора такива неща са незначителни само защото се случват всеки ден? Ако слънцето не грее в продължение на 10 дена и след това изведнъж изгрее, това ще бъде счетено за нещо велико. Ако огънят съществува само на едно място на земята мисля, че той би бил по-ценен от сребро и злато. Ако имаше само един кладенец на света бихме могли да си представим, че една капка вода би била по-ценна от хиляди жълтици. Бог залива хората с велики и прекрасни благословения. Но колко неблагодарни и слепи са тези Негови творения, които не признават милостта Му. Те не виждат в тези благословения велики чудеса от Бога и затова не ги почитат, не благодарят за тях или не са щастливи поради тях. Но ако някой клоун може да ходи по опънато въже или да дресира маймуна хората са готови да го почитат и да го аплодират за това. Псалмистът казва, че Божите дела са велики, но че те са оценявани само в очите на Божиите верни последователи. Превод: Радостин Марчев
Освободени са отвлечени в Камерун християни Девет души, отвлечени в църква в Камерун, са били освободени. Групата включва петима свещеници, една монахиня и поне двама миряни. Те бяха взети за заложници миналия месец, след като се събрали в църквата „Сейнт Мери“ в англоговорящата част на страната. След това сградата беше подпалена. Имената на отвлечените включват отец Елиас Окорие, отец Барнабас Ашу, отец Корнелиус Джингва, отец Джоб Франсис Нвобегу, отец Емануел Асаба, сестра Джасинта К. Удеага, Нкем Патрик Осанг, Бланш Брайт и г-жа Келечукву. Атаката беше осъдена от католическите епископи в Камерун; те издадоха съвместно изявление, в което описват техния „пълен шок и ужас“. След освобождаването на отвлечените духовници, второ изявление беше публикувано от епархията на Maмфе, отбелязвайки безопасното им завръщане. Изявлението на епископ Алоизий Фондонг Абангало от Мамфе гласи: „Позволете ми да използвам тази възможност, за да похваля вашите колективни усилия в молитвата. Следвайки това, което е гарантирано, ние също можем уверено да заявим заедно с английския автор на химни, Джон Елъртън, че „гласът на молитвата никога не мълчи.“ „…Призовавам всеки от вас да се моли с благодарност към Бога за безопасното освобождаване на нашите братя и сестри, които бяха отвлечени“. Той добави: „Използвам тази възможност още веднъж, за да осъдя акта на оскверняване на църквата по най-категоричния възможен начин и да осъдя необходимостта от повишаване на човешкото достойнство.“ Първоначално похитителите – които твърдят, че са сепаратистки бойци – наредиха на църквата да плати £88 000 ($100 000) за безопасното връщане на заложниците. Църквата обаче каза, че „няма да плати и долар за подобни неща“. Окончателните условия на освобождаването и дали са били изпълнени от църквата, не са потвърдени.
Нови жертви на ислямисти в църква в Нигерия Смята се, че жена и малката й дъщеря са били убити, трима християни ранени, след като въоръжен мъж е открил огън в църква в щата Коги в Нигерия. Инцидентът е станал в църква във Фелеле, Локоя в неделя вечерта. Смята се, че нападателите са пристигнали на мотоциклети, преди да влязат в църквата и да стрелят безразборно по богомолците. Според властите в щата Коги църквата и вярващите са били конкретнa мишена. Джери Омодара, висш служител по сигурността на щата Коги, коментира: „Изглежда атаката е организирана срещу тази конкретна църква, защото олтарът е изгорен с бензина, който ислямистите специално са носили със себе си.“ Тримата пострадали продължават да се лекуват. В изявление пред The ​​Guardian Nigeria, Уилям Ови Ая – заместник-началник на полицията – е потвърдил инцидента, като казва: „Комисарят на полицията разположи нашите оперативни служители и нареди на заместник-комисаря на полицията, отговарящ за разследването, да започне разследване за разкриване на причината на нападението, с оглед задържане на извършителите“. Това е седмата атака срещу нигерийско място за поклонение тази година. Редица християнски благотворителни организации и хуманитарни групи осъдиха атаката и умоляват властите да направят повече срещу нарастващата заплаха, пред която са изправени църквите и в Нигерия.
Нужни ли са християни в политиката Германската християндемократическа партия (ХДП), една от най-мощните политически партии на Германия след Втората световна война, търси нов имидж. Партията на Меркел загуби последните федерални избори, а нейните избиратели са повечето възрастни хора. Младото поколение не вижда причина да гласува за това, което наричат ​​„стария консервативен клуб”. Под ръководството на новия президент Фридрих Мерц се обсъжда ново начало. Едно от предложенията е да премахнат името „християнска“ от партията. В други страни, като Швейцария, например, Християнската демократична народна партия (Christlich-Demokratische Volkspartei, CVP) вече изхвърли „християнска“ от името си през октомври 2020 г., наричайки се „Die Mitte“ = „Средната“. Германският професор по история Андреас Рьодер, твърди, че именно думата „Християнска“ в името на партията пречи на огромното мнозинство от германците да гласуват за партия, толкова близка до различния религиозен светоглед. В светско общество като нашето, казва Рьодер, религиозната идентичност е основен проблем за спечелването на масите да гласуват за дадена партия. „Времето за християндемократическа идентичност в Европа отмина“, твърди той. Германският дебат всъщност не е нов. Навсякъде в Европа християндемокрацията търпи поражение. Кристоф Бьор заявява следното в тази връзка: „Християнска“ все повече се възприема като чуждо тяло в секуларизираното общество, като наследство, чието значение е трудно разбираемо. Все по-малко хора разбират какво се има предвид под „християнска“, докато за все повече хора „Х“ се превръща в неудобство. Защото християнството се свързва със силата на норма, която намира малко разбиране в епоха, в която хората искат автономия преди всичко.“ Наблюдателите са съгласни, че основните причини за развитието се крият: (а) в състоянието на повечето християнски църкви, особено на традиционните църкви, които до голяма степен са загубили доверие в буквално всички европейски общества и (б ) лошото представяне на християндемократическите партии. Един коментар на ХДП под ръководството на Армин Лашет го дефинира ясно: „Х“ в ХДП означава по-скоро хаос, отколкото християнска. За евангелските християни всичко това е ясно предупреждение. Отсъства ли християнската ориентация в политиката в Европа? Какво се случва, когато алтернативните мирогледи превземат мисленето на хората? Ще продължи ли Европа да бъде такава, каквато е днес, или скоро ще бъде разпокъсана и разединена? Как загубата на християнска идентичност ще определи нашето европейско бъдеще? Какво можем да направим ние, евангелистите? И все пак – има ли нужда Европа от християнски партии? Изповядайте греха си и станете адекватни Секуларизираното общество в Европа до голяма степен е продукт на отстъпилата църква. Да бъдеш кръстен християнин често не означава нищо. Откакто римо-католическият папа Йоан Павел II призова църквата си и всички християнски църкви в Европа да започнат процес на нова евангелизация на стария континент, ние осъзнахме колко болно е тялото на Христос в Европа. Европа се нуждае от жизненоважна и наистина осветена християнска църква, християни, които знаят в какво вярват и които живеят според своята изповед. Само един променен християнски начин на живот може да спечели нашето общество и да вдъхне доверие у нас, християните. Ние, християните, сме призовани да изповядаме греха си и да се молим Господ да очисти земята ни. На Соломон, който построи храма в Йерусалим, Бог каза: „Когато затворя небето, за да няма дъжд, или заповядам на скакалци да съсипят земята, или изпратя язва сред народа ми, ако народът Ми, който се нарича с Моето име, се смири и се помоли и потърси лицето Ми и се обърнете от нечестивите пътища, тогава ще чуя от небето и ще простя греха им и ще изцеля земята им“ (2 Летописи 7:13-14). Периодите на чума, отчаяние, войни и страдания също са шанс за Божиите хора да помислят за собствения си грях и неправди. Те трябва да се смирят, да изповядат своите нечестиви пътища и Божиите обещания, за да ги види Бог от небето и да излекува земята им. Изповядването на нечестивите пътища отваря път за небесно благословение и изцеление на земята. Какво обещание! Църквата на Христос е загубила доверието – това предполага покаяние за всички християни, включително евангелистите. Няма смисъл да сочите с пръст другите църкви. Лошият им имидж пречи на всички нас да евангелизираме и да поведем нашите общества обратно към Христос. Имаме нужда от призив за покаяние сред християните в Европа. Единно движение! Преди няколко години делегация от християнски епископи на Уганда били поканени от президента на Уганда, за да обсъдят с него въпроса за корупцията в неговото правителство. Президентът, самият той християнин, търпеливо изслушал епископите и след малко се обърнал към тях с думите: „Защо се чудите? Всички мои министри са ваши членове. Не трябва ли да ги научите на правилното поведение? Не е ли основната ви отговорност да подготвите членовете си за благочестив начин на живот?” Смутени епископите напуснали президентския дворец. Вярно е, че християнската политика никога не е по-добра от християните, които се занимават с политика. Църквата трябва да поеме своята политическа отговорност и да обучи своите членове да бъдат свидетели за Бога дори в ежедневната си работа. Смяната на имената и премахването на името „Християнска“ от която и да е партия не е опция – необходима е промяна в живота на християните в обществото и съответно на тези, които се занимават с политика. Гласът на християните в политиката е от решаващо значение. Европейските общества станаха мултирелигиозни и многоопционални във всяко отношение и се люшкат между крайности. Ценностите, определящи нашето мирно съвместно съществуване, са непрестанно атакувани. Индивидуалните интереси определят политическия дневен ред. Докъде ни води всичко това? Християнският мироглед даде на европейските партии здрава основа, определи нашите човешки права и демокрации. Не бива да се отказваме от това. Имаме ли нужда от християндемократи в Европа? Предполагам – да, имаме нужда, но само като истински християни се нуждаем от тях, като пророчески глас, насочващ към визия за справедливо общество, което да доведе до Божието царство. И не, нямаме нужда от „демократи“, които жертват своята идентичност, за да постигнат по-широко влияние. Никой няма да спечели нехристияните, секуларистите и привържениците на други религии към християнските ценности, като ги крие под нови измислени имена. Ние печелим хората, като живеем автентичен християнски живот. Само когато хората в нашите общества видят добрите дела, които вършим, те започват да прославят нашия баща в небесата (Мат. 5:16). Исус Христос призова Своите ученици да бъдат сол на земята и светлина на света. Според думите на Исус човек не крие светилника под покривало, а го поставя на най-високото място в града, за да може да свети за всички (Мат. 5:13-15). Следователно християнската църква трябва да стане това, за което е изпратена, Божията църква, призована в света да поеме отговорност за хората в него (Мат. 16:18). Като такава тя няма да се оттегли от ежедневния живот на общността, а по-скоро ще се ангажира с нейната трансформация, за да се превърне в място на добър живот за всички, място на помирение и мир, справедливост и уважение. Някои от нейните членове ще се включат в активна партийна политика, като използват ресурсите си за насърчаване на трансформацията. Но те никога няма да компрометират Евангелието и основните християнски ценности на Божието царство. За тях християнската идентичност е основа, която не подлежи на обсъждане. Независимо от начина, християните трябва да запазят Христос на първо място в своя живот. Източник: Евангелски фокус
Поне 400 баптистки църкви разрушени в Украйна Президентът на украинската баптистка теологична семинария Ярослав Пиж казва, че около 400 баптистки църкви са разрушени по време на руско-украинския конфликт. „От началото на войната, вече шест месеца, загубихме около 400 баптистки църкви. И така, истинското възстановяването е свързано с лидерския капацитет, защото ако възстановите сградите, а нямате пастори , които да ръководят църквите, не мисля, че това ще свърши нищо добро,” казва Пиж пред Baptist Press. Истинското предизвикателство не е толкова възстановяването на стени, прозорци и врати, а нуждата от служители. „Истинското предизвикателство е подобно на предизвикателството на Неемия“, отбелязва той, посочвайки историята на Неемия от Стария завет. „Той не беше загрижен само да възстанови стените на Йерусалим. Той искаше да възстанови нацията на Израел, както и поклонението на Бога. … Същото е и тук, в Украйна.“ Според Всеукраинския съюз на църквите на евангелските християни баптисти в Украйна е имало около 2300 баптистки конгрегации преди руската инвазия през февруари. Пиж, възпитаник на Югозападната баптистка теологична семинария във Форт Уърт, Тексас, казва пред Baptist Press , че много пастори са били разселени поради военния конфликт. „Основното ни предизвикателство в бъдеще, когато войната свърши, е да преодолеем пропастта в лидерството, която загубихме“, казва той. „И за съжаление, колкото по-дълго продължава войната, толкова по-голяма ще бъде пропастта. Църквата не е сграда. Това са хората, които напускат това място и се преместват в Съединените щати, и хора, които се преместват в Германия, или хора, които се преместват на други места. И с тези хора си тръгнаха и пасторите.” Източник: Baptist Press Photo: BBC
Афганистан измести Северна Корея като най-опасната страна за християните в света За първи път от повече от 20 години Северна Корея не е посочена като най-опасната страна в света, когато става въпрос за преследване на християни. Става дума за влиятелния списък за наблюдение на Open Doors USA. Афганистан замени Северна Корея като „най-опасното място на планетата да бъдеш християнин“. Това става ясно от Световния списък за наблюдение на Open Doors USA за 2022 г., публикуван на виртуална пресконференция в сряда сутринта. Главният изпълнителен директор на Open Doors, Дейвид Къри казва, че неговата организация, която наблюдава преследването в над 60 държави, взема предвид „консенсуса на експертите на място относно това, което се случва по света с християни, които са преследвани само заради тяхната вяра“. Световният списък за наблюдение наблюдава такива елементи като „натиск, нетолерантност и насилие срещу християнската вяра по целия свят“. Световният списък за наблюдение за 2022 г. разкрива най-сеизмичните промени в историята на нашите изследвания“, казва Къри. „За първи път в историята Афганистан е най-опасното място на планетата да бъдеш християнин, заемайки номер 1 в Световния списък за наблюдение. Тя измести Северна Корея, която сега е номер 2, за първи път от 20 години насам.” Къри пояснява, че „Северна Корея не се е подобрила“, а по-скоро „Афганистан се е влошил“. Класацията идва месеци след като талибанските ислямски радикални бунтовници си върнаха контрола над централноазиатската страна, след като САЩ оттеглиха военното си присъствие. Къри споделя личната история на млада афганистанка, която „избягала, за да опази живота си и се укрила“, след като талибаните поеха контрола над страната. Жената се намира в особена опасност, защото е християнка. Къри си спомня разговор на Open Doors с нея и го преразказва от нейна гледна точка. „Преди няколко години дойдоха талибаните и отведоха баща ми, защото беше християнин. Те го измъчваха месеци наред и след това го убиха. Няколко месеца по-късно брат ми също изчезна и никога повече не чухме за него.“ „Няма съмнение, че тази християнка знае какво може да ѝ се случи и затова тя и майка ѝ се укриват“, пояснява Къри. Защитник на правата на човека твърди, че превземането на Афганистан от талибаните е довело до глобален подем на ислямския екстремизъм, който се простира извън неговите граници. „През септември, малко след като талибаните завзеха контрола, беше разпространен списък с имената на видни християни. По някакъв начин този списък попадна в ръцете на талибаните“, казва той. „Хората от списък бяха сред първите, които бяха издирени от екстремистите“, продължава той. „Тълкуването на исляма от талибаните смята християните за предатели, врагове на държавата, врагове на племето и общността. Те са неверници съгласно исляма и според тях наказанието е смърт.” Къри казва, че всеки християнин, който остава в Афганистан, „или бяга, или се укрива“. Той споделя свидетелство от друг афганистански репортер на Christian Open Doors, с когото е разговарял в САЩ, заявявайки, че „талибаните ходят от врата на врата и крадат млади момичета и унищожават… семейства“. Оценявайки състоянието на религиозната свобода в световен мащаб, Къри казва, че съгласно данните на Open Doors „свободните общества“, които защитават свободата на съвестта, свободата на словото и свободата на общуването, са „изправени пред война срещу омразата и дискриминацията на два отделни фронта“. „Едната война е срещу племенни, религиозни и националистически екстремисти, която обхваща целия свят“, описва той. „И има втора битка срещу авторитарните режими, които внедряват сложни системи за наблюдение, цензура и наказание на всеки, който вярва или се покланя на Бога извън строго наложените граници. „Днес религиозните екстремисти и правителствата, които те контролират или влияят, водят Световния списък за наблюдение за първи път“, казва Къри, добавяйки, че „екстремизмът и племенният екстремизъм нарастват до небесата“ заедно със „свързаните инциденти на тормоз срещу християни“. „Девет от първите 10 държави в Световния списък за наблюдение са управлявани или повлияни от радикални ислямисти или индуистки екстремисти“, казва Къри. Единственото изключение е Северна Корея, която се управлява от „убийствен диктатор с комунистическа идеология“. Източник: Christian Post Photo: Open Doors