В телеграма, подписана от ватиканския държавен секретар кардинал Паролин, папа Франциск изразява духовна близост със засегнатите от стрелбата в Карловия университет в чешката столица, при която загинаха 15 души и около двадесет бяха ранени. За утре правителството обяви национален траур
Прочети всичко
Терористи са избили 160 души, много от които се подготвяли за църковни програми за Рождество Христово. Това се случва в събота вечер срещу неделя при координирани атаки срещу предимно християнски райони в щата Плато, Нигерия, казват източници.
Църковни пастори са били убити, а стотици къщи са били унищожени при кланетата в селата на окръзите Баркин Лади, Бокос и Мангу, казват местни жители и духовници. Нападателите са убили п-р Соломон Гуше от баптистката църква в село Дарес заедно с девет от членовете на семейството му, казва жителят на окръг Бокос Даузино Маллау.
„Няколко пастори бяха убити. Друг пастор и неговата съпруга, заедно с техните пет деца бяха заклани по време на тези нападения“, казва Маллау пред Morning Star News в текстово съобщение.
„Терористите, които атакуваха християнските общности, бяха стотици. Те извършиха нападенията, докато християните се подготвяха за Рождествени програми, организирани от техните пастори.“
Повечето от убитите християни са жени, деца и възрастни хора, които не са успели да избягат по време на нападението.
Morning Star News
Жители мюсюлмани препятстват изграждането на християнско училище в град Парепаре, Южен Сулавеси, Индонезия. Местните жители настояват за спиране на строителството, твърдейки, че училището няма правилното разрешително. Строителството е спряно, въпреки че училището „Гамалиил“ е получило необходимото разрешение за строеж от регионалното правителство.
Това действие е мотивирано от възраженията на жителите срещу изграждането на християнско училище в мюсюлмански квартал.
Председателят на Фондация за християнско образование Джуанда Алфонсиус казва, че разрешението за изграждане на християнското училище "Гамалиил" е получено от регионалното правителство на град Парепаре през юли 2023 г. Междувременно земята за сградата принадлежи на църквата, която след това е решила да се преустрои в училище.
Адвокатът на фондация "Гамалиил", Рахмат С. Лулунг, подчертава, че християнското училище "Гамалиил" не е училище специално за християнски деца. Според него това училище е отворено за обществеността, защото се фокусира върху обучението на всички местни деца.
С предстоящите национални избори през февруари 2024 г. този случай отново подчертава продължаващите несправедливости, пред които са изправени християнските общности, когато се събират за съвместно богослужение и строят нови училища или църкви. Тази нетолерантност нараства към християните в Индонезия.
Молим ви, молете се случаи на нетолерантност като този да не се разпространят в Индонезия и се молете сегашното и новото правителство да са по-толерантни към религиозните свободи и многообразието в страната.
International Christian Concern
Жители мюсюлмани препятстват изграждането на християнско училище в град Парепаре, Южен Сулавеси, Индонезия. Местните жители настояват за спиране на строителството, твърдейки, че училището няма правилното разрешително. Строителството е спряно, въпреки че училището „Гамалиил“ е получило необходимото разрешение за строеж от регионалното правителство.
Това действие е мотивирано от възраженията на жителите срещу изграждането на християнско училище в мюсюлмански квартал.
Председателят на Фондация за християнско образование Джуанда Алфонсиус казва, че разрешението за изграждане на християнското училище "Гамалиил" е получено от регионалното правителство на град Парепаре през юли 2023 г. Междувременно земята за сградата принадлежи на църквата, която след това е решила да се преустрои в училище.
Адвокатът на фондация "Гамалиил", Рахмат С. Лулунг, подчертава, че християнското училище "Гамалиил" не е училище специално за християнски деца. Според него това училище е отворено за обществеността, защото се фокусира върху обучението на всички местни деца.
С предстоящите национални избори през февруари 2024 г. този случай отново подчертава продължаващите несправедливости, пред които са изправени християнските общности, когато се събират за съвместно богослужение и строят нови училища или църкви. Тази нетолерантност нараства към християните в Индонезия.
Молим ви, молете се случаи на нетолерантност като този да не се разпространят в Индонезия и се молете сегашното и новото правителство да са по-толерантни към религиозните свободи и многообразието в страната.
International Christian Concern
Решенията на съда дават надежда за справедливост, докато пакистанските християни понасят преследванията
Християнско момче беше убито, две вярващи жени бяха нападнати и двама братя бяха измъчвани, за да ги накарат да станат мюсюлмани – в различни случаи в Пакистан наскоро.
Молим ви, молете се за църквата в Пакистан, която продължава да страда от жестоко преследване. В същото време благодарим на Бог, че разпореждане на Върховния съд на страната даде надежда за справедливост на християните в Джаранвала, където имаше жестоко нападение от тълпа миналото лято.
Преди две седмици въоръжени мъже мюсюлмани, крещящи заплахи срещу християни, застреляха 14-годишния християнин Сунил Масих, според източници на „Christian Daily International – Morning Star News“ (CDI-MSN).
Сунил и други християни стояха на пазар в района на Мандиала Уораич в област Гуджранвала, провинция Пенджаб, вечерта в понеделник, 5 февруари, когато шестима мъже, въоръжени с пистолети, пристигнаха на мотоциклети и откриха огън по тях, каза чичото на момчето, Мехбуб Гил.
Съобщава се, че един от нападателите е изкрещял, „че никой християнин в района не трябва да бъде оставен жив“, – каза Гил.
Другите момчета се скриха зад стена, преди въоръжените мъже да избягат, докато крещят заплахи към християните. Засега няма арестувани.
„Спешно откарахме Сунил в местна болница, но той се поддаде на огнестрелната си рана, преди лекарите да могат да започнат лечението си“, каза Гил.
Нуман Мато от презвитерианската църква Гондаланвала в Гуджранвала каза, че убийството е било религиозно мотивирано.
„През май 2023 г. някои мюсюлмански младежи нарушиха брачна церемония на християни и също нападнаха църква“, – каза той пред CDI-MSN. „Полицията и областната администрация обаче не предприеха никакви действия срещу влиятелните обвиняеми, въпреки няколкото протеста на християнската общност.“
Между 400 и 450 християни са живели мирно в района от десетилетия, но напоследък средата е станала враждебна към религиозните малцинства, каза той.
Опасявайки се от нови атаки, той призова висши служители на полицията и областната администрация да гарантират защитата на християните в района. „Убийците на Сунил са на свобода и дързостта на нападението им показва, че няма да се поколебаят да ударят отново“, каза той.
При отделен инцидент в провинция Пенджаб на 27 януари две християнки, снахи на възраст около 30 години, бяха нападнати в поле от собственика на земята, който беше въоръжен с брадва и се опита да изнасили една от тях.
Полицията изглежда бавно преследва мъжа в област Саргода, съобщи CDI-MSN.
Когато една от жените се съпротивлявала на опита на мъжа да я нападне сексуално, той я ударил многократно с дръжката на брадвата, каза съпругът й пред CDI-MSN. Той каза, че когато сестра му се опитала да се намеси, мъжът нападнал и нея.
CDI-MSN също съобщи, че двама християни са били измъчвани да приемат исляма в област Сиалкот миналия месец.
Азам Масих, на 28 години, и брат му, Надим, бяха отвлечени, бити с железни пръти и притискани „да рецитират Калима [прокламация при обръщане към исляма], ако искат да спасят живота си, заплашвайки ги да ги убият, ако откажат“, – каза Адил Гаури, председател на Движението за християнско пробуждане. „Измъчваните братя нямаха друг избор, освен да се предадат на това искане.“
В действие, което предложи надежда за справедливост на християните миналата седмица, Върховният съд на Пакистан смъмри правителството на провинция Пенджаб за неговия доклад за напредъка на антихристиянските атаки в Джаранвала, определяйки го като „достоен да бъде хвърлен в кофата за боклук“.
Съдът разпореди служителите да представят нов доклад в 10-дневен срок.
Начело на съдебен състав от трима съдии, разглеждащ дело в Исламабад за правата на малцинствата и нападенията от 16 август в Джаранвала, оставили множество църкви и домове на християни унищожени, главният съдия на Пакистан, Кази Фаез Иса, каза, че се чувства засрамен, след като е видял докладът.
„Срамувам се, че през последните шест месеца по делото бяха повдигнати само 18 чалана [обвинения]“, каза Иса. „Продължаваме да вдигаме шум и да плачем за „ислямофобията“, където и да отидем по света. Но какво правим тук, в Пакистан?“
Лидерите на църквата и общността приветстваха заповедта на главния съдия. „Сега има някаква надежда за справедливост за бедните християни от Джаранвала“, каза председателя-представител на Пакистанската църква Азад Маршал пред CDI-MSN.
МОЛИТВЕНИ НУЖДИ И БЛАГОДАРНОСТИ:
* За църквата в Пакистан, която продължава да страда от случаи на насилствено преследване
* За справедливост за Сунил, двете снахи и Азам и Надим Масих
* Благодарете на Бога за реакцията на Върховния съд. Молете се за справедливост за християните от Джаранвала.
С тържествени литургии католиците в България посрещнаха раждането на Христос Спасител
Прочети всичко
В централноамериканската държава се увеличават ограничителните мерки на правителството на Ортега срещу Църквата. През 2023 г. е регистриран най-големият брой нападения срещу католически институции, свещеници и религиозни
Прочети всичко
В своето Рождественско послание и благословия „Urbi et Orbi“ (към Града и Света), което отправи от централната ложа на Ватиканската базилика, папа Франциск говори за това как младенеца Исус разкрива нежната Божия любов към всеки един от нас, носеща „радостта, която утешава сърцата, подновява надеждата и дарява мир“. Той се моли за мира по света и призовава за полагането на всички усилия за спиране на насилието и подпомагане на страдащите.
Прочети всичко
Папа Франциск изрази близостта си с жертвите на войната и призова вярващите да избягват консуматорството по Коледа и да празнуват раждането на Исус без разточителство, като споделят това, което имат с нуждаещите се.
Прочети всичко
На Рождество Божият Син стана човек, за да може човеците да станат Божии синове.
Светлината дойде на света, за да може светът да живее в светлина.
Небето слезе на земята, за да може земята да се приближи до небето.
Словото стана плът, за да може плътта човешка да се докосне до Словото Божие.
Божият Син се роди като бебе във Витлеем, за да стане Мъжа на Голгота.
Исус дойде в люлка и разлюля цялата земя.
Исус се роди, за да умре за греховете.
Умря, за да даде живот на всички, които повярват в Него.
Възкръсна от мъртвите, за да може мъртвите да бъдат възкресени.
"Защото, ако изповядаш с устата си, че Исус е Господ, и повярваш със сърцето си, че Бог Го е възкресил от мъртвите ще се спасиш" (Римляни 10:9).
Честито Рождество Христово!
п-р Триф Трифонов
БПЦ "Нов живот" Варна
Монсеньор Кача се изказа в Ню Йорк на срещата на държавите-страни по Договора за забрана на ядреното оръжие. Централно място в двете негови изказвания бе ефикасността на съществуващите договори в контекста на неразпространението на ядрените оръжия и необходимостта от защита на жените и раждащите се деца, особено изложени на въздействието на радиацията; език, който говори за „пол“, като не се основава на биологичната идентичност мъжа и жената, рискува да навреди на изпълнението на Договора
Прочети всичко
В последния доклад „Глобално състояние на демокрацията“ на Международния институт за демокрация се казва, че „демокрацията е изложена на риск“ по целия свят поради пандемията, която изостри заплахите за свободата чрез „налагане на извънредно положение, разпространение на дезинформация и репресии срещу независимите медии и свободата на изразяване."
Повече от една четвърт от световното население сега живее в „страна, отстъпила от демокрацията“ – която докладът определя като „продължителен и преднамерен процес на подкопаване на основните демократични принципи“ от правителствените лидери. Според доклада това само по себе си „заплашва да се превърне в различен вид пандемия“.
„Броят на страните, подложени на „демократично отстъпление“ (по-сериозен и преднамерен вид демократична ерозия), никога не е бил толкова голям, колкото през последното десетилетие и включва регионални геополитически и икономически сили като Бразилия, Индия и Съединените щати“, се казва в доклада.
Докладът нарича Съединените щати „бастион на глобалната демокрация“, но казва, че САЩ „самите са станали жертва на авторитарни тенденции и са били съборени от значителен брой стъпки в демократичен мащаб“.
Докладът критикува правителствените ограничения върху свободата на движение и поклонение, които са били предназначени да бъдат временни, но са останали, като по този начин „ограничават демократичните свободи за много по-дълго от първоначално предвиденото“.
„В повечето случаи това продължава повече от година“, се казва в доклада.
Източник: CBN News
Евангелското послание за бебето в ясла стои срещу дори най-добрите езически империи, приканвайки ни да размишляваме върху радикалното и пълно предефиниране на истината, мира, силата и славата.
По времето, когато Исус се родил, Август вече управлявал в продължение на четвърт век. Велик император, той царувал от Гибралтар до Ерусалим и от Британия до Черно море и успял да направил това, което никой не бил правил в продължение на 200 години: донесъл мир на огромната Римска империя. Но това бил мир, който имал цена – цена, която трябвало да се плаща в брой от поданиците на тази империя.
Август „носел мир дотогава, докато това съвпадало с интересите на империята и с мита за личната му слава,” пише Арналдо Момиглиано. Накратко: цялата амбициозна структура на човешката империя била едно царство на абсолютна власт, носещо слава на човека на върха и мир на онези, върху които почивало неговото благоволение.
Припомнете си евангелието на Лука 2:1 и гледайте какво се случва сега. Този човек, този цар, този абсолютен монарх, вдига малкия си пръст в Рим и на 1500 мили разстояние, в една неизвестна провинция, млада двойка предприема опасно пътуване, в резултат на което се ражда едно дете в един малък град и това се оказва споменато в едно древно еврейско пророчество за идването на Месията. И при това раждане ангелите пеят за слава и мир.
Кое е реалността и кое е пародията?
Тук ние трябва да направим пауза, понеже пасажът от Михей 5, който Лука цели да ни напомни, е толкова добре познат и толкова малко споменаван: “Но ти Витлеем Ефратов, макар да си малък сред юдовите началства – от теб ще произлезе Един, Който ще управлява Израел” (Михей 5:2).
Този пасаж е прекъсван 1 или 2 стиха по-рано, когато се чете публично. Ст. 4 представя един проект, който би трябвало да смути Август: “И той (идващият цар) ще стои и ще пасе стадото си чрез силата Господна (на Яхве), чрез великото име на Господа (Яхве) своя Бог; И те ще се настанят; Защото сега той ще бъде велик до краищата на земята.” Но следващият стих продължава: “И той ще бъде човек на мир.”
Как ще бъде установен този мир? Идващият цар, роден във Витлеем Юдейски, ще освободи своите люде от ръката на чуждите императори. В дните на Михей това била Асирия; но читателите на Лука биха прехвърлили значението върху Рим и Лука се надява следващите поколения да бъдат също толкова способни да адаптират това за собствените си обстоятелства.
Ирод бил обезпокоен от това, което му казали мъдреците. Ако някой беше казал на Август какво ангелите са казали на овчарите той също би се обезпокоил.
Изведнъж сцената на Лука престава да бъде романтична пасторална идилия със селски овчари отдаващи почит на невръстния цар. Тя става едно ясно твърдение за две царства определени да се сблъскат, царства, които предлагат радикално различни дефиниции на това какво представляват мира и силата и славата.
Ето го старият цар на Рим, който навършва 60 в годината, в която Исус се ражда: вероятно той представлява най-доброто, което езическите империи могат да предложат. Най-малкото той знаел, че мирът и стабилността са нещо добро; за съжаление той трябвало да убие много хора, за да ги донесе и да убие още много, за да ги запази. За съжаление също неговият истински интерес целял собствената му слава. Още преди смъртта му мнозина от поданиците му започнали да го смятат за бог.
Тук за разлика от него е малкият Цар във Витлеем, роден с цена, определена за главата си. Той представлява опасната алтернатива, възможността за една различна империя, една различна сила, различна слава, различен мир. Двамата стоят един срещу друг.
Империята на Август прилича на добре затворена стая през нощта: лампите са подредени красиво, те осветяват хубави тапети, но те не могат да победят светлината навън. Царството на Исус е подобно на утринната звезда, показваща, че е време да загасим лампите, да дръпнем завесите и да приветстваме новият ден, който настъпва. Слава на Бога във висините и на земята мир между човеците, в които е Неговото благоволение!
Вие виждате двете империи, застанали една срещу друга в края на евангелието на Йоан, когато Пилат задава на Исус два въпроса: „Не знаеш ли, че аз имам силата да те убия?“ и „Какво е истина?“ Това е езикът на царството, на силата и славата, които светът познава.
Забележете, че двата въпроса се допълват един друг. За да може да каже: Подкрепи царството ми или ще те убия, езическата империя има нужда да каже, че няма такова нещо като истина. И ако някой не само казва, но и живее истината езическата империя няма друга алтернатива освен да го убие.
Исус отговаря като тихо припомня на Пилат, че цялата сила идва отгоре и като приема задачата да бъде истината – да живее наистина Божията любов за спасението на света.
Посланието на Лука за бебето в яслата застава срещу дори най-добрата езическа империя, приканвайки ни да мислим за радикалното и пълно предефиниране на истината, мира и преди всичко на царството, силата и славата. Исус е дошъл като Исус от Витлеем, царят на мира; и Ерусалим отказва Неговия път на мира, избирайки вместо това пътя на меча, който, както Исус казва на Петър, може да има само един резултат. Исус като възрастен живее посланието, което ангелите са пели при раждането Му; но, когато идва при своите, своите Му не Го приемат.
Отново, излиза заповед от цезаря, която има забележителен ефект на 1500 мили разстояние; царят бунтовник да бъде разпънат. Ако пуснеш този човек, казват първосвещениците на Пилат, не си приятел на цезаря.
Това тогава е начинът, по който се сбъдва древното пророчество, когато славата на Господа ще се открие и всяка плът ще я види: един млад евреин, яздещ към планината на маслините в сълзи, изгонващ търговците от храма и умиращ по заповед на царството на цезаря.
И още веднъж Лука иска ние да разберем, ангелите пеят, че Бог е прославен и че мирът все пак е бил постигнат. Това е крайното предефинирaне на царството, силата и славата. Планът на цезаря за собствената му слава е преобърнат от Бога в установяване на истинското царство.
Ако Исус е истинският цар на целия свят, чието царство предефинира силата и славата, така че сега те могат да бъдат видени в една ясла, на кръста и в градината, тогава да се молим: “Да дойде Твоето царство” от Господната молитва означава да искаме това царство, тази сила и тази слава да бъдат видени от целия свят.
Не е достатъчно – макар че това е ключово за начало – да преклоним собствения си живот на Божието алтернативно видение за царството; ние трябва да се молим и да работим това видение да стане реалност, като конфронтираме владетелите на този свят с твърденията на техния законен Цар.
Ние не можем да се молим с Господната молитва и да се съгласяваме със силата и славата на царството на цезаря. Ако църквата не е готова да замени царствата на света с Божието царство, единственото честно нещо би било тя да се откаже да се моли с Господната молитва.
Превод: Радостин Марчев
Хиляди хора взеха участие в Национален ден на молитва за Украйна.
Събитието се проведе в църквата “Холхофа“ в град Лвов и около 3000 души присъстваха лично на събитието. Над 20 000 са гледали предаването онлайн.
Молитвената среща е организирана от Вадим Преображенски и неговия екип от Мисията на Евровизия в Европа, в сътрудничество с Украинския петдесятен църковен съюз и други деноминации.
Вадим, който е официален представител на мисията на Евровизия в Киев, казва следното за събитието:
„За да укрепим нашата вяра като християни, организирахме обединена молитва за Украйна. Това само по себе си беше малка победа за Украйна, защото въпреки войната нашите военни успяха да гарантират безопасността на всички участници. Така че молитвената среща не се проведе онлайн, а присъствено.
„Хората се събраха и бяхме в безопасност, с добра противовъздушна отбрана, но все пак имаха възможност да обединим молитвите си, да послужим, за да покажем, че сме верни и каквото и да ни очаква в бъдеще, ще го приемем с достойнство и чест.
„Но ние все още насърчаваме света да подкрепи Украйна, защото следващата година, всички ние вярваме, ще бъде победоносна за нас. Знаем, че пълната победа е възможна само като отговор от Господа, затова призоваваме Господ да се намеси.
„Молим Бога да пази нашите защитници, които с огромна храброст всеки ден се опитват да възстановят нашия суверенитет и териториална цялост. Разбира се, ние молим Господ Сам да се намеси, защото знаем, че Той е всемогъщ и всички наши надежди са в неговите ръце.
Изминаха почти две години, откакто Русия нахлу в Украйна, но през последните няколко дни имаше неуспехи за президента Зеленски, след като не успя да осигури допълнително финансиране от ЕС и САЩ.
Украинската армия трябва да мобилизира допълнителни 500 000 войници за контранастъплението срещу Русия.
Premier Christian News
След катехезисната беседа на общата аудиенция, която се проведе в зала „Павел VI“, папа Франциск отново отправи мисъл към онези, които страдат поради конфликтите, засягащи различни региони по света и повтори: единствените, които печелят, са производителите на оръжия. „Да се борим срещу обществото на отхвърляне“ е призивът към фондацията „Telethon“ в Мексико
Прочети всичко
Днес рядко срещаме хора, които имат вътрешен мир. Повечето са заети и неспокойни, стресирани и преуморени в ежедневието, погълнати от работа и ангажименти.
А Божието Слово обещава в Притчи 1:27: Когато ви нападне страхът, като опустошителна буря, И бедствието ви се устреми като вихрушка, когато скръб и мъка ви нападнат, а в Притчи 1:33 четем: Но всеки, който ме слуша, ще живее в безопасност, и ще бъде спокоен без да се бои от зло.
Исая 9:6 е пророчество за раждането на Месия 700 г. преди то да се случи: „Управлението ще бъде на рамото Му; и името Му ще бъде: Чудесен, Съветник, Бог могъщ, Отец на вечността, Княз на мира.”
При рождението на Исус, ангели се явиха на овчарите и казаха: Лука 2:14 „Слава на Бога във висините. И на земята мир между човеците, в които е Неговото благоволение.“
Преди Исус да се възнесе обратно на небето, Той каза: „Мир ви оставям. Моя мир ви давам. Аз не ви давам, както светът дава. Да не се смущава сърцето ви, нито да се бои.“ Йоан 14:27
Свидетели сме на хора, търсещи мир и спокойствие в бутилката, хапчето, дрогата, храната, пазаруването. А колко мирни договори в историята са били нарушени?
В Библията думата „мир“ се споменава в 790 стиха. Те се свеждат до три категории.
Вечен мир – това е мир с Бога.
Вътрешен мир – мир със себе си.
Външен мир – мир с другите хора.
Мир с Бога – вечният или духовният мир.
Исус дойде, за да възстанови мира между човеците и Бога. Този мир се отразява във всяка област на човешкото съществуване.
Павел пише в Римляни 5:1 „И така, оправдани чрез вяра, имаме мир с Бога чрез нашия Господ Исус Христос.“
Мирът с Бога идва само „чрез нашия Господ Исус Христос.“ Мирът с Бога идва, когато повярваме в Княза на мира и Го приемем за наш Спасител и Господ.
Мирът с Бога идва поради това, което Исус е направил на кръста, а не поради нещо, което ние вършим. Не може да получим мир с Бога, като се опитваме да сме добри, или като спазваме традиции.
Вътрешен мир – мир със себе си – емоционалният мир.
В Библията този мир е наречен „мирът на Бога“.
Давид, обкръжен от неприятелите си, написа в Псалом 4:8 „Спокойно лягам и спя, защото Ти, Господи, ми даваш да живея в безопасност.”
(Нов превод от оригиналните езици)
Когато имам мир С Бога, получавам мира НА Бога в мен.
Апостол Павел съветва в Колосяни 3:15: „И нека царува в сърцата ви Христовият мир, за който бяхте и призвани в едно тяло; и бъдете благодарни.“
Вътрешният мир е мирът в твоето сърце.
Думата в Библията за мир е „шалом“ и означава – добруване, щастие, хармония, покой. Има мир за всеки от твоите проблеми.
На тези със съкрушено сърце Бог дава мир на утеха.
На обърканите Бог дава мир чрез напътствие.
На съгрешилите Бог дава мир чрез прошка.
Мирът с Бога води до мира НА Бога в нашите емоции.
Външен мир – мир с другите хора
Това е мирът във взаимоотношенията с другите
На фасадата на Народното събрание е написано „Съединението прави силата“. Но как да постигнем това единство, когато всеки държи на мнението си и обществото ни става все по-разнопосочно?
Единственият начин да имаме мир един с друг е като сме свързани в единство чрез мира на Бога.
В Ефесяни 2:14-16 Павел, който нарече себе си апостол сред езичниците, пише: Защото Той е нашият мир, Който направи двата отдела едно и събори средната стена, която ги разделяше, като в плътта Си унищожи враждата, т. е. закона със заповедите Му, изразени в постановления, за да създаде в Себе Си от двата един нов човек и така да въдвори мир, и в едно тяло да примири и двата с Бога чрез кръста, като уби на него враждата.
Тези три вида мир започват с Исус и се надграждат един друг.
Когато имам мир с Бога, получавам мира на Бога, тогава започвам да приемам себе си и мога да живея в мир с другите.
Но как Князът на мира идва при теб в твоята житейска буря?
• Светият Дух идва с момент на просветление за твоята ситуация.
• Преживяваш промяна в светогледа и започваш да виждаш нещата по различен начин.
• Започваш да виждаш Бога такъв, какъвто наистина е. Поглеждаш на себе си с нови очи, такъв какъвто си, а не такъв, какъвто мислиш, че си.
• Започваш да виждаш другите хора по друг начин.
• Проблемите ти се изясняват. Миналото, настоящето, бъдещето, изведнъж ти се виждат по нов начин.
• Когато допуснеш мира на Бога в себе си, свръхестествената вяра за твоята ситуация идва съвсем естествено.
• Тогава, от тази позиция на мир и вяра, действай смело!
В Деянията на апостолите виждаме Савел, който гонеше повярвалите последователи на Исус. Савел участваше в убийството на дякон Стефан, макар и косвено, понеже пазеше дрехите на убийците. Бог го срещна по пътя за Дамаск и в резултат от тази среща, Савел ослепя. Но му се отвориха вътрешните очи на просветление, защото Бог не го остави, а работеше с него. Бог говори на Анания и го изпрати да отиде при Савел и да се моли за него. Ананий послуша и отиде. По време на тази молитва, паднаха като люспи от очите му и Савел прогледа. Беше наречен от Господа Павел и като апостол на вярата написа голяма част от Новия завет.
От затвора той пише следното във Филипяни 4:6-7: „Не се безпокойте за нищо, но във всяко нещо с молитва и молба изказвайте прошенията си на Бога с благодарение; и Божият мир, който никой ум не може да схване, ще пази сърцата ви и мислите ви в Христос Исус.“
Какъв може да бъде изборът ни? Дали да се доверим на Бога? Или да се доверим на себе си? Първото води до мир, второто до паника.
Как да имам Божия мир ?
– Като преживея момент на просветление – инициативата за това е от БОГ
– и упражня вяра – с решенията и действията си
„Ще опазиш в съвършен мир непоколебимия ум, защото на Теб уповава.“ Исая 26:6
П-р Валентин Дуцов
Църква „Ново начало“ гр. Видин
Журито за наградата „Зайед“ (издание 2024 г.), която бе учредена през 2019 г. след подписването на историческия документ в Абу Даби между папа Франциск и великия имам на Ал-Азхар Ахмед Ал-Тайеб, бе прието тази сутрин от Светия Отец. Кардинал Сандри, почетен префект на Ведомството за Източните църкви, представител на Светия Престол в журито, посочи: „диалогът е единственият начин да изградим един по-добър свят“. В рамките на срещата, разговаряхме с г-жа Ирина Бокова, член на журито от 2020 г
Прочети всичко
Църквата „Нов живот“ в Беларус е окончателно ликвидирана. Последните призиви на пастира не попречиха на съдиите да ликвидират църковната сграда и да обявят нейните членове извън закона.
Пастир Вячеслав Гончаренко вече няма църква. В понеделник Върховният съд на Беларус постанови, че църква „Нов живот“ е екстремистка и трябва да бъде затворена. Решението слага край на дълга съдебна битка между църквата и режима на Александър Лукашенко.
Властите определят тази църква като „екстремистка“, но отказват да дадат обяснение за това. Както CNE.news писа по-рано, властите отказват обяснение.
Църква „Нов живот“ съществува от 31 години. От началото на този век обаче тя е въвлечена в конфликт с властите. През 2002 г. например правителството отхвърли няколко искания за признаване на новото помещение на църквата като дом за поклонение. Оттогава конфликтът ескалира още повече.
В началото на 2021 г. вярващите бяха изгонени насила от църквата. Това не ги спря. Те започнаха да се събират на паркинга въпреки студеното зимно време.
Решени да ликвидират църквата, беларуските власти пристъпиха към криминализиране на богослуженията през септември 2022 г. Миналия юли беларуските власти разрушиха напълно сградата на църквата. През август те свалиха уебсайта на църквата.
Освен ликвидацията църквата е наказана и с глоба от 111 беларуски рубли (около 31 евро, средно две дневни заплати).
От началото на войната в Украйна църквата „Нов живот“ се моли „за прекратяване на военните действия в Украйна“. Пастир Вячеслав Гончаренко записа видеопослание на 24 февруари 2022 г., в което се казва, че „войната е лудост“ и отправи призив за молитва за мир. Църквата критикува и насилието от страна на беларуските сили за сигурност срещу протестиращи през 2020 г.
CNE NEWS
Снимка: Вячеслав Гончаренко
В четвъртата неделя на Адвента папа Франциск насърчи да отворим сърцата си за Божията любяща доброта и да отговорим на Неговия призив да бъдем нежни, уважителни и загрижени за другите.
Прочети всичко
„Отец обича Сина и всичко е предал в ръката Му.“
(Йоан 3:35)
Как можем да приемаме едновременно тези две истини, че Исус е Господ над всичко и в същото време е човек? Ако Исус е Господ, как може Бог да е предал всичко в ръцете Му? Ако Исус е Бог, Той вече има всичко. Така че как може нещо друго да Му бъде дадено?
Вие вече знаете, че в Исус Христос има две природи, но само една личност. Тези две природи запазват своите характеристики и не се превръщат една в друга. Това предизвиква известно объркване. Например, Мария е родила Исус преди 1539 години.
Така някои питат: „Ако е роден преди 1539 години, как може да е вечен?“
Исус пострадал на кръста, когато Понтий Пилат бил управител на Юдея. Затова някои се чудят: „Ако е пострадал пo времето на Пилат, как е възможно всичко да е в Неговата власт?“ Как можем да отговорим на всичко това?
Двете природи на Исус, божествената и човешката, са неразделни и са свързани е една личност. Характеристиките на всяка природа се приписват на другата. Например умирането е част от това да бъдеш човек.
Когато човешката природа е съединена с божествената в една личност смъртта също става божествен атрибут. Следователно можем да кажем: „Бог стана човек. Бог пострада. Бог умря.“
Ако разделите божествената от човешката, тогава подобно твърдение би било лъжа, понеже Бог не може да умре. Но ако кажем, че двете природи съставляват една личност, тогава ние говорим истината.
Превод: Радостин Марчев
П-р Франклин Греъм критикува папа Франциск за одобряването на мярка, която ще позволи на римокатолическите свещеници да благословят съюза на еднополови двойки. Той предупреди, че подобни „благословения“ няма да „спасят от Божия съд“.
В публикация във ФБ синът на легендарния евангелист Били Греъм коментира новината, че Ватиканът ще позволи на свещениците да благославят еднополовите двойки.
„Така наречените „благословии“ от религиозни лидери няма да ви спасят от Божия съд!“ пише Греъм, който е президент на Евангелската асоциация на Били Греъм и Samaritan's Purse.
Греъм пише: „Папа Франциск вече одобри решението католическите свещеници да „благославят” еднополовите двойки. Но никой от нас, включително папата, няма право да „благославя” това, което Бог нарича грях. Библията казва: „Горко на онези, които наричат злото добро и доброто зло…” (Исая 5:20).”
„Добрата новина е, че Бог може да прости греха, но ние трябва да дойдем при Него според Неговите условия – като се покаем за греховете си и повярваме в Неговия Син, Господ Исус Христос. В противен случай Библията казва: „Унищожението на престъпниците и на грешниците ще бъде заедно и онези, които изоставят ГОСПОДА, ще бъдат изтребени“ (Исая 1:28).“
Коментарите на Греъм дойдоха часове след като Ватиканът издаде декларация, озаглавена „Fiducia Supplicans“, предоставяща „разширяване и обогатяване на класическото разбиране за благословиите, което е тясно свързано с литургичната перспектива“.
„Точно в този контекст може да се разбере възможността да се благославят двойки в нерегламентирани ситуации и еднополови двойки, без официално да се валидира техния статут или да се промени по какъвто и да е начин вечното учение на Църквата за брака“, посочва ръководството на Католическата църква.
Документът на Ватикана гласи, че „когато хората искат благословия, изчерпателен морален анализ не трябва да бъде поставян като предварително условие за предоставянето ѝ“ и че „от тези, които търсят благословия, не трябва да се изисква предварително морално съвършенство“.
За двойки от един и същи пол „може да бъде предоставена благословия, която не само има възходяща стойност, но също така включва призоваване на благословия, която се спуска от Бога върху онези, които – осъзнавайки, че се нуждаят от Неговата помощ – не претендират легитимация на техния собствен статус.”
Декларацията предупреждава, че „не трябва нито да се предвижда, нито да се насърчава ритуал за благословия на двойки в нерегламентирано положение“.
„В същото време не трябва да се предотвратява или забранява близостта на Църквата с хора във всяка ситуация, в която те могат да потърсят Божията помощ чрез обикновено благословяне“, се казва в документа на Ватикана.
„В кратка молитва, предшестваща тази спонтанна благословия, ръкоположеният служител може да помоли Бога хората да имат мир, здраве, дух на търпение, диалог и взаимопомощ – но също така и Божията светлина и сила, за да могат да изпълнят волята Му.“
В декларация, издадена от същия орган през 2021 г., се посочва, че църквите нямат власт да благославят еднополовите бракове, тъй като Бог „не може да благослови греха“.
Официално католическата църква учи, че влечението към същия пол не е греховно, но хомосексуалните актове са. Въпреки това в Съединените щати около шест на всеки 10 католици (61%) заявяват в проучване от 2019 г., че подкрепят разрешаването на хомосексуални да се женят.
Миналия месец Дикастерията на Ватикана за доктрината на вярата издаде насоки, в които се посочва, че хора, които са претърпели трансхирургични процедури или са приемали кръстосани полови хормони, могат да бъдат кръстени, при условие че „няма ситуации, в които има риск от генериране на обществен скандал или дезориентация сред вярващите."
Christian Post
Раждането на Исус е най-мощният знак и послание за надежда в един свят, помрачен от сенките на страха и несигурността. За Рождество Христово 2023 г. Радио Ватикана помоли религиозни лидери и ръководители на християнски благотворителни организации за техните размисли по темата „Раждането на Господ е раждането на мира“. Днешното послание идва от отец Франческо Патон, OFM, францисканският пазител на Светата земя
Прочети всичко
Мария е най-необикновената жена и майка на света. Необикновен е начинът, по който тя зачена, а още по-необикновен е Този, Когото роди. Именно поради това някои християнски общества са достигнали до крайност да я почитат и да ѝ се покланят.
Но всъщност кого роди Мария?
Всяка жена се радва да стане майка. И колко велика е радостта ѝ в мига, когато вземе в обятията си току-що родената рожба. Забравя болките, мъките и страданията и се отдава изцяло на радостта. И колко точно Исус казва: „Жена, когато ражда, е в скръб, защото е дошъл часът ѝ, а когато роди детенцето, не помни вече мъките си поради радостта, че се е родил човек на света“ – Йоан 16:21. Това преживя и Мария. Тя също беше в родилни болки, но когато роди Детето, радостта замести мъката ѝ. Тя беше една наистина щастлива майка. Мария нарече Бебето, Което роди, Исус. Нека да се молим в страната ни все повече жени да стават майки и да няма надвишаващ брой неродени бебета спрямо родените.
Детето, Което Мария роди, стана най-велият Учител на всички времена. Въпреки че библейският текст не споменава Исус да е ходил на училище, когато достигна трийсетгодишна възраст, Той влезе в ролята на духовен Учител. Исус учеше хората Кой е Бог, как да Му се покланят, как да се молят и как да живеят богоугоден живот… Той обаче не беше обикновен Учител, понеже Го чуваме да казва: „Моето учение не е Мое, а на Онзи, Който Ме е пратил. Ако иска някой да върши Неговата воля, ще познае дали учението е от Бога, или Аз от Себе Си говоря“ – Йоан 7:16,17. Дори и Неговите противници признаха, че Исус е Учител, различен от всички други (Йоан 7:45,46), Който учи не само с думи, но преди всичко с личния Си пример. Учител, Който днес има милиони ученици и последователи, но Който желае Неговите ученици също да станат учители: „Идете и научете всичките народи и кръщавайте ги в името на Отца и Сина, и Светия Дух, като ги учите да пазят всичко, което съм ви заповядал“ – Мат. 28:19,20.
Мария роди не само велик Учител, но и Вечния Цар. Когато Исус беше изправен пред Пилат, той го запита: „Ти цар ли си?“. Исус му отговори: „Ти право казваш, защото Аз съм цар. Аз за това се родих и за това дойдох на света…“ – Йоан 18:37.
Едва ли Мария осъзнаваше, че Бебето, Което роди в обора във Витлеем, ще стане най-великият Цар на всички времена – Цар, Който ще управлява за вечността! Едва ли Мария разбираше, че в онзи миг чрез нея се изпълнява древното предсказание на пророк Исая: „Защото ни се роди Дете, Син ни се даде и управлението ще бъде на рамото Му, и името Му ще бъде: Чудесен, Съветник, Бог могъщ, Отец на вечността, Княз на мира. Управлението Му и мирът непрестанно ще се увеличават на Давидовия престол и на неговото царство, за да го утвърди и поддържа чрез правосъдие и правда отсега и довека“ – Ис. 9:6,7. Същият Този Цар иска да се роди и днес в сърцето на всеки човек.
Мария роди и Спасителя на света. Името Исус (Йешуа) означава Спасител. Преди две хиляди години светът се нуждаеше от спасител. Днес светът повече от всякога се нуждае от някой, който да го спаси. Именно Този Спасител беше роден от Мария. Още преди Неговото раждане ангел Гавриил каза на Йосиф: „Йосифе, сине Давидов, не бой се да вземеш жена си Мария, защото заченатото в нея е от Святия Дух. Тя ще роди син, когото ще наречеш Исус [Спасител], защото Той е, Който ще спаси народа Си от греховете им“ – Мат. 1:20,21. И когато се изпълни времето, Исус настина стана Спасителят на света. На кръста Той изкупи всяка човешка душа. Исус е Спасител от греха, от Сатана, от смъртта и ада. Този Спасител Мария роди във Витлеем. По Божия милост Той се роди в нас, но сега ние трябва да научим другите как може да се роди и в тях.
И не на последно място – Мария роди Самия Бог. Да, странно е да се каже, че една жена ражда Вечния Бог. Както е странно и да се каже, че Бог стана Човек. Това не означава, че след раждането Си като Човек Той престана да бъде Бог, но съчетавайки двете естества в Себе Си, Исус стана Богочовек във видим образ сред хората. Мария роди именно Този Богочовек. Актът на въплъщението ни показва, че и днес е възможно Бог да живее в човека и да стане едно с него, а ние – хората, да станем богоподобни.
И така, Кого роди Мария? Роди едно необикновено Бебе, Което освен Учител стана и Спасител на света и като Цар ще управлява с правда за вечността, понеже Той е Съвършеният, Праведен и Свят Бог.
ЧЕСТИТО РОЖДЕСТВО ХРИСТОВО!
Християните и мюсюлманите трябва да „останат обединени“ в защитата на Светите места в Йерусалим, докато Хашемитската монархия на Йордания продължава да изпълнява ролята си на пазител и защитник на тези места. Това беше потвърдено от краля на Йордания Абдула II, който се срещна с духовните водачи на християнските и мюсюлманските общности на Йордания и Йерусалим.
Прочети всичко